Sprawozdanie
z działalności Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej
„Zakrzewo” za rok 2010
Wypełniając obowiązki wynikające z artykułu 46 § 1 pkt.7 Ustawy „Prawo Spółdzielcze” oraz § 59 pkt. 5 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Zakrzewo” Rada Nadzorcza składa sprawozdanie ze swojej działalności za okres od dnia 16.V.2010 r. do 31.12.2010 r.
Rok 2010 był rokiem wyborczym . Do dnia 28 VI.2010 r. w spółdzielni działała Rada w składzie:
Zenon Kwiatkowski –przewodniczący
Władysław Wigurski – z-ca przewodniczącego
Włodzimierz Tomporowski – sekretarz
oraz członkowie: Jerzy Chrabąszcz, Ryszard Goryszewski, Edward Hoppe, Lidia Kacała, Tadeusz Mikulski, Henryk Rudak, Roman Szwarc, Jan Witkowski.
W ramach Rady funkcjonowały trzy komisje:
-rewizyjna z przewodniczącym Władysławem Wigurskim;
-eksploatacji, inwestycji i remontów z przewodniczącym Edwardem Hoppe;
- społeczno –kulturalna i spraw porządku publicznego z przewodniczącym Tadeuszem Mikulskim.
Rada w powyższym składzie w okresie sprawozdawczym odbyła dwa posiedzenia plenarne i podjęła 8 uchwał w sprawie wygaśnięcia spółdzielczych lokatorskich praw do lokali mieszkalnych.
Zapoznała się z wynikami działalności spółdzielni za I kwartał br. i stanie zadłużeń na lokalach. Wprowadziła zmiany w regulaminie przetargu i dokonała podziału Walnego Zgromadzenia na 5 części.
Walne zgromadzenie w dniach od dnia 28. VI .do 02 .VII. 2010r. powołało do Rady Nadzorczej nowych członków. Od dnia 19 .VII. 2010 r. po ukonstytuowaniu się Rada Nadzorcza pracuje w składzie:
Elżbieta Szneidrowska – przewodnicząca
Ryszard Tomaszewski – z-ca przewodniczącej
Jerzy Janiszewski – sekretarz
oraz członkowie: Czesław Boś, Jerzy Jedynak, Bogdan Łepek, Teodozja Moczadłowska, Wiesław Pałka, Bożena Szewczyk, Wiesława Wigurska, Danuta Zwierska.
Rada powołała dwie komisje;
-rewizyjną z przewodniczącą Danutą Zwierską;
-zasobowo-mieszkaniową z przewodniczącym Bogdanem Łepkiem.
W dniu 13.09.2010r. Rada powołała komisję kulturalno-oświatową z przewodniczącą Teodozją Moczadłowską. Komisja ta funkcjonowała do dnia 31.XII.2010r.
Pracami Rady Nadzorczej kierowało Prezydium Rady, w osobach przewodniczącej , zastępcy przewodniczącej ,sekretarza i przewodniczących komisji problemowych.
Rada działała w oparciu o opracowany harmonogram pracy oraz zajmowała się rozwiązywaniem bieżących problemów będących w jej kompetencji.
Rada odpowiedziała na wszystkie pisma skierowane do Rady przez członków spółdzielni .
W ramach postępowania wewnątrzspółdzielczego rozpatrzyła wszystkie odwołania członków od decyzji Zarządu.
W okresie sprawozdawczym Prezydium Rady Nadzorczej odbyło - 8 posiedzeń, Plenum Rady Nadzorczej – 16 posiedzeń, stałe Komisje Problemowe – łącznie 13 posiedzeń. Członkowie Rady nadzorczej biernie uczestniczyli we wszystkich przetargach, które odbyły się w tym okresie w spółdzielni.
W każdy poniedziałek członkowie Rady Nadzorczej sprawowali dyżury w siedzibie spółdzielni w godzinach od 15,00 do17,00 odpowiadając na pytania lub przyjmując skargi i wnioski od mieszkańców osiedla.
Rozpoczynając swoją kadencję Rada zapoznała się z sytuacją gospodarczą spółdzielni na podstawie przedłożonego przez Zarząd sprawozdania za I półrocze 2010r.
Wynik na 30 VI. 2010 r. na eksploatacji i utrzymaniu lokali mieszkalnych był ujemny i wynosił 1mln 323 tys. zł.
Koszty za centralne ogrzewanie przekroczone w stosunku do planu o 13,5 % .Niedopłata za ogrzewanie z opłat czynszowych 1mln 231 tys. zł Zanotowano także ujemny wynik finansowy na dostawie wody i odprowadzeniu ścieków. Niedopłata z tego tytułu wynosiła 209 tys. zł.
Zarząd Spółdzielni 19 .07.2010 r. zaproponował ustanowienie indywidualnych zaliczek na poczet centralnego ogrzewania na każdy budynek i ustalił przewidywaną wysokość zaliczek w przedziale od 1,51zł/m² do 5,16 zł /m² .Dotychczasowa zaliczka wynosiła 2,51 zł/m². Rada nie wyraziła na to zgody, do czasu podjęcia przez Zarząd działań obniżających zużycie ciepła.
Zaległości w opłatach za czynsz wynosiły 5 mln 131 tys. zł.
Przekroczone koszty za 2009 r. za dostarczone ciepło i koszty różnic we wskazaniach zużycia wody między wodomierzami głównymi a sumą wskazań wodomierzy indywidualnych w kwocie około 1 mln zł pokryte został z uzyskanych środków ze sprzedaży mieszkań.
Ostatnie wolne środki pieniężne z funduszu zasobowego proponowano wydatkować na budowę ogródka jordanowskiego.
Mając na względzie wyżej przedstawioną sytuację gospodarczą Rada Nadzorcza za priorytetowe zagadnienia uznała te ,które generują koszty i mają wpływ na wysokość opłat czynszowych ponoszonych przez członków naszej spółdzielni.
Komisje Rady Nadzorczej i Rada Nadzorcza w 2010 r. analizowała:
1. Schemat organizacyjny spółdzielni,
- Układ zbiorowy pracy obowiązujący w spółdzielni,
- Działalność i koszty utrzymania działalności kulturalno-oświatowej
- Działalność i koszty utrzymania zakładu konserwacyjno-remontowego,
- Plany remontów zasobów spółdzielni,
- Koszty remontów w obiektach dzierżawionych przez najemców,
- Stawki za najem i dzierżawę , w tym zasady ustalania stawek ,
- Umowy z dostawcami usług,
- Windykację należności i procedurę windykacyjną
10.Zużycie energii cieplnej i wody i przyczyny wysokiego zużycia,
11.Wyniki gospodarczo finansowych za II i III kw. 2010 r.
W wyniku przeprowadzonych analiz: Rada wnioskowała do Zarządu o:
-wypowiedzenie Układu zbiorowego Pracy,
- zmianę schematu organizacyjnego ze szczególnym uwzględnieniem zmian
w przyporządkowaniu windykacji do pionu księgowego i zmianę organizacji
pracy osób zajmujących się windykacją
-wprowadzenie elektronicznego odczytu wodomierzy,
-wprowadzenie szybszego i bardziej efektywnego systemu komputerowego.
Kierowane przez Radę wnioski zostały przyjęte przez Zarząd. Niektóre wnioski zostały zrealizowane . Inne są w trakcie realizacji, albo są ujęta w uchwale do zatwierdzenia przez Walne Zgromadzenie.
Rady Nadzorczej w trakcie swojej pracy zatwierdziła 41 uchwał.
Podjęte uchwały są wyszczególnione w załączniku do sprawozdania z działalności RN.
W wyniku podjętych uchwał w 2010 r. między innymi :
- odwołano członków Zarządu Spółdzielni i powołano nowych.
- zmniejszono wydatki z funduszu remontowego o 2 mln .
- ograniczono zatrudnienie o 9,66 etatu.
- zmieniono strukturę organizacyjną spółdzielni.
- zmieniono opłatę na działalność kulturalno- oświatową z 0,13 zł za m²
na 2,40 zł za lokal.
- zmieniono opłaty za używanie lokali mieszkalnych wraz ze zmianą
jednostki rozliczeniowej. Za energię elektryczną z m² na osobę ,za
konserwację zasobów mieszkaniowych i pielęgnację zieleni, konserwację
instalacji c.o i c.w, odprowadzenie wód opadowych i podatek gruntowy z m²
na lokal.
- podwyższono opłaty czynszowe za najem lokali użytkowych i dzierżawę
gruntu.
- wskazano działania ograniczające zużycie ciepła.
- po zasięgnięciu opinii członków spółdzielni nie wyrażono zgody na
ponoszenie kosztów na budowę ogródka jordanowskiego.
- udzielono zgodę na uzyskanie promesy kredytowej na termomodernizację
budynków przy ul. Macieja Kalenkiewicza 1-17
- zatwierdzono zmiany w regulaminach: w sprawie zmian gospodarki
finansowej Spółdzielni Mieszkaniowej „Zakrzewo” i
regulaminie rozliczania kosztów eksploatacji i utrzymania nieruchomości
oraz opłat za używanie lokali w SM „Zakrzewo”.
Przedstawiając niniejsze sprawozdanie Rada Nadzorcza ma nadzieję, że podejmowane przez nią działania są zbieżne z oczekiwaniami członów spółdzielni i zostaną zaakceptowane przez Walne Zgromadzenie.
Posiedzenia Rady Nadzorczej są nagrywane. Protokoły z posiedzeń i uchwalane ustawy są dostępne dla zainteresowanych nimi członków spółdzielni w siedzibie spółdzielni .
Sekretarz Rady Przewodniczący RadyNadzorczej
Załącznik do sprawozdania
Uchwała 23 – w sprawie ukonstytuowania się Rady Nadzorczej.
Uchwała 24 - w sprawie upoważnienia sekretarza Rady do występowania w
Imieniu Rady Nadzorczej o przedstawienie dokumentów i
innych materiałów przez Zarząd Spółdzielni.
Uchwała 25 – w sprawie uzyskania promesy bankowej umożliwiającej
Termomodernizację budynków przy ul. Kalenkiewicza 1-17.
Uchwała 26- w sprawie stawki za centralne ogrzewanie w 2010 r. w związku z przedłużonym okresem grzewczym.-reasumpcja uchwały.
Uchwała 27 – w sprawie zmniejszenia zużycia energii cieplnej w zasobach
Spółdzielni.
Uchwała 28 – w sprawie korekty planu rzeczowo-finansowego inwestycji,
Remontów i konserwacji na rok 2010 .
Uchwała 29 – w sprawie zatwierdzenia harmonogramu pracy Rady do
31.XII.2010r.
Uchwała 30 – w sprawie reasumpcji uchwały nr 26/2010.
Uchwała 31 – w sprawie przyjęcia treści informacji dla mieszkańców zasobów
Spółdzielni.
Uchwała 32 – w sprawie uchwalenia regulaminu Komisji zasobów
mieszkaniowych Rady Nadzorczej SM ‘Zakrzewo”.
Uchwała 33 – w sprawie uchwalenia regulaminu Komisji Rewizyjnej Rady
Nadzorczej SM „Zakrzewo” w Elblągu.
Uchwała 34 – w sprawie odwołania ze stanowiska prezesa Zarządu i
Kierownika Spółdzielni.
Uchwała 35 – w sprawie powołania do p.o prezesa Zarządu i kierownika
Spółdzielni.
Uchwała 36 – w sprawie odwołania ze stanowiska członka zarządu
Spółdzielni.
Uchwała 37 – w sprawie wyboru na członka Zarządu.
Uchwała 38 – w sprawie powołania komisji Rady Nadzorczej do spraw
kulturalno –oświatowych.
Uchwała 39 – w sprawie powołania komisji do opracowania regulaminu
dotyczącego przeprowadzenia konkursu na stanowisko prezesa
Zarządu SM „Zakrzewo”.
Uchwała 40 – w sprawie „Ogródka Jordanowskiego”.
Uchwała 41 – w sprawie uchwalenia Regulaminu przeprowadzenia konkursu
Na stanowisko Prezesa Zarządu SM „Zakrzewo” w Elblągu.
Uchwała 42 – w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko Prezesa
Zarządu i Kierownika Spółdzielni.
Uchwała 43 – w sprawie zmiany opłaty na fundusz kulturalno-oświatowy.
Uchwała 44 – w sprawie korekty planu rzeczowo-finansowego remontów
I konserwacji na rok 2010.
Uchwała 45 – w sprawie przyjęcia rezygnacji Grzegorza Kluczewskiego.
Uchwała 46 – w sprawie zatwierdzenia struktury organizacyjnej SM
„Zakrzewo”.
Uchwała 47 – w sprawie uchwalenia zmian sposobu rozliczania kosztów
Utrzymania nieruchomości.
Uchwała 48 – w sprawie powołania Zdzisława Łukaszewskiego na
Stanowisko Prezesa Zarządu i Kierownika Spółdzielni.
Uchwała 49 – w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Prezesa Zarządu i
Kierownika Spółdzielni.
Uchwała 50 – w sprawie odwołania Grzegorza Kluczewskiego z pełnienia
Funkcji Zastępcy Prezesa Zarządu spółdzielni ds. Technicznych.
Uchwała 51 – w sprawie promesy bankowej umożliwiającej realizację
Projektu „Elbląskie osiedle Zawada przyjazne ludziom i
Środowisku- nieruchomości przy ul. Macieja Kalenkiewicza 1-6
Macieja Kalenkiewicza 7-11, Macieja Kalenkiewicza 12- 17.
Uchwała 52 – w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko Zastępcy
Prezesa Zarządu Spółdzielni ds. Technicznych i Zastępcy
Kierownika Spółdzielni.
Uchwała 53 – w sprawie podwyżek stawek czynszu dla lokali użytkowych
W zasobach Spółdzielni.
Uchwała 54 – o sprostowanie oczywistych pomyłek w uchwale Nr 47/2010
Rady Nadzorczej z dnia 2.11.2010 r.
Uchwała 55 – w sprawie rozwiązania komisji Rady Nadzorczej do spraw
Kulturalno oświatowych.
Uchwała 56 – w sprawie zmian w regulaminie gospodarki finansowej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Zakrzewo”.
Uchwała 57 – w sprawie zmian w regulaminie rozliczania kosztów
eksploatacji i utrzymania nieruchomości oraz opłat za używanie
lokali w SM „Zakrzewo”.
Uchwała 58 – w sprawie zmiany Uchwały nr 42 /2010 rady Nadzorczej z
dnia 14.10.2010 r.
Uchwała 59 – w sprawie powołania Pana Arkadisza Burczyka na stanowisko
Zastępcy Prezesa Zarządu Spółdzielni ds. Technicznych i Zastępcy
Kierownika Spółdzielni.
Uchwała 60 – w sprawie wynagrodzenia dla Zastępcy Prezesa Zarządu
Spółdzielni ds. Technicznych i Zastępcy Kierownika Spółdzielni.
Uchwała 61 –w sprawie zmian w opłatach za używanie lokali mieszkalnych
Od dnia 1 stycznia 2011 r.
Uchwała 62 – w sprawie zmiany stawki za dzierżawę lokalu użytkowego –
Przychodnia zdrowia w pawilonie przy ul. Wiejskiej 18.
Uchwała 63 – w sprawie zmiany stawki za dzierżawę lokalu użytkowego-
Przychodnia zdrowia w pawilonie przy ul. Podgórnej 12.